17 May 2009

Broadband, Streamyx & Aku..

Weeee... Akhirnya...Da sekian lama aku bertahan dgn kesopan-satunan 'beruk'band @ broadband Celcom hak milik bapak aku, akhirnya aku dpt psg Streamyx kat umah parents aku.. Aku bukan nak kempen pape kat ruangan ni.. cume nak share pengalaman aku bersama beruk-beruk yg bapak aku bela selama hampir setahun la...('Beruk' merujuk kepada 'Broadband')

Wahahaha... Sbenanya bapak aku langgan kedua2 jenis 'beruk' iaitu Maxis Broadband & Celcom Broadband... Pada mulanya bapak aku bela beruk Maxis.. tp memandangkan umah aku berada di kawasan pedalaman, jadi signal 3G Maxis mmg sgt2 tk power...So, bapak aku bela beruk Celcom pulak.. Tp apakan daya..nama pon kwasan kampong...mmg la signal 3G hampesss...huhu...

Sabo je la dgn tahap kesopan-santunan kedua2 beruk ni.. sampai nak search google pon kne tgu berjam2... adesss.... kalo nak chating2 ni bley la tahan lagi..tu pon asyik 'dc' je...(dc singkatan bg 'disconnected')

memula aku cadang nak psg streamyx dgn duit 1st gaji aku bila aku da keja nnt.. tp at last, bapak aku terbagi duit belanja lebih skit..so aku dgn yakin, cekal dan tabah pi register line tepon kat tmPoint seterusnya daftar streamyx....hoooorayyyy!!!!

tp igt best sgt ke.... kang sape nak bayo RM90/month.... goyang lutut aku weyhhh... total amount yg aku bakal kne bayo nnt, aku x sure la... tp aku amek Streamyx Combo 512k.. janji ley online..kire abes bersyukur dah ni...Alhamdulillah...

Tp yg sedikit kuciwa...udah la dgn akaun streamyx aku ni lmbat aktif.. plus plak dgn ADSL Splitter yg taley pkai ni...hwaaaaaaaa... kang nak kuarkan modal lagi nak beli wireless modem.. aku igt dpt free.. isk...isk...

xpe...janji dpt online..tu pon da kire besar rahmat tuh..hehehe...

meja mkn ni la port aku online..hak3..kalo ketepi kiri sikit, nampk la wayar2 yg serabut...giler semak weyh...

1 comment:

  1. amboi amboi amboi.....
    dah maju ek skrg dak KTM nih...hehheh
    landasan jalur lebar lakk...muahahahaha

    agaknye mmg standard pakej splitter dapat time mula2 pakai STREAMYX dia bg yg rosak...
    aku pon dpt yg rosak.ampehh je...nak beli baru abeh lak rm10.tapi skrg pon da xpak line umah, sbb umah aku xda sapa nak call, dan aku pon da lama xdail kluar dari line umah aku...maklum laaa...sms je skrg nih..hehehhee...

    weh moga blog ko berkembang pantas mcm ko gak le ekk bro!!!amboii uncle nakey misti suka ni aunty nakey da advance skrg...gegeggee

    ReplyDelete

TQ for leaving me a comment... (^_^)